luni, 24 februarie 2014

GRATIN DE DOVLECEI SI VINETE

Faza Croazieră(PL), Consolidare, Stabilizare definitivă

 



Dovlecei si vinete gratinate pot fi o cina perfecta. Legumele acestea nu-mi lipsesc din frigider in perioada verii, asa ca retete cu acestea am destul de multe si variate.
Reteta poate fi adaptata in functie de gusturile fiecaruia.
INGREDIENTE:
2 dovlecei medii
2 vinete medii
1 catel usturoi
120 g branza de vaci degresata
30 g perle de branza
2 oua
sare, piper proaspat macinat
2 linguri ulei de masline pentru prajit
ulei de parafina si 2 linguri tarate de ovaz nemacinate pentru tapetarea vasului
* optional puteti adauga rosii

MOD DE PREPARARE:
Taiem dovleceii si vinetele pe lungime, felii subtirele de 3-4 mm, sau rondele - eu le-am taiat rondele. Le calim intr-o tigaie antiaderenta in uleiul in care am calit anterior un catel de usturoi pana a devenit auriu (pe acesta il aruncam pentru ca devine amar dupa ce s-a calit). 
Feliile de vinete si dovlecei calite le scoatem si le punem pe farfurie.
Pregatim sosul bechamel.
Tapetam un vas termorezistent cu ulei de parafina si tarate de ovaz nemacinate. Aranjam alternativ felii de dovlecel si felii de vinete, punand intre 2/3 branza de vaci degresata. Asezonam cu sare si piper proaspat macinat.
Batem 2 oua, le condimentam cu putina sare si piper, adaugam perlele de branza si restul de branza de vaci degresata si sosul bechamel amestecam bine. Turnam peste legume si coacem in cuptorul preincalzit la 200°C pana se intareste compozitia de oua.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu